Güney kıyamet kopardı - Havadis Gazetesi | Kıbrıs Haber
Diğer SporlarManşetSpor

Güney kıyamet kopardı

ZEKİ ZİYA

PUANLARIMIZI SİLDİRTTİLER: Ziya, geçen yıl Kuzey’de Dünya Yamaç Paraşütü Şampiyonası’nın birinci ayağını yaptıklarını ve dünya kupasına puan verdiklerini belirterek, Güney Kıbrıs’ın bu konuda kıyamet kopardığını hatırlattı. Kıbrıslı Rumlar’ın, federasyonumuzu Uluslararası Hava Sporları Federasyonu’na şikâyet etmek suretiyle şampiyonaya verdiğimiz puanları sildirttiklerini dile getirdi

ADRENALİN TURİZMİ: KKTC Hava Sporları Federasyonu Başkanı Zeki Ziya havacılıkla alternatif bir turizm modeli uygulanabileceğini dünyada artık “adrenalin turizmi” diye bir gerçek olduğunu ve bir ada ülkesi olarak da bu konuda önümüzün açık olduğunu söyledi

“BİR ÇOK DALDA HİZMET VERİYORUZ”: Federasyon başkanı Ziya, federasyon bünyesinde Ultralight, Microlight, Yamaç paraşütü, Skydiving, Gyrokopterler,  Model Uçakcılık ve Drone gibi bir çok dalda eğitim ve hizmet verdiklerini söyledi

KKTC Hava Sporları Federasyonu Başkanı Zeki Ziya, Radyo Havadis ve Havadis Web TV’de ortak yayınlanan Kulis programında Melek Arabacıoğlu’nun konuğu oldu.

KKTC Hava Sporları Federasyonu Başkanı Zeki Ziya, “Federasyonunun bu konuda hiç bir riski yoktur. Hiçbir yatırımı da yoktur. Riski üstlenen uçak sahipleri, diğer firmalar ve bizleriz. Federasyon vereceği hizmetten dolayı aksine para kazanacak.” diyerek şöyle devam etti:

“İzinler konusunda görüştüğümüz tüm makamlar bize gerekli kolaylığı sağladı ama bizim en büyük sıkıntımız sınırlı bütçemizden dolayı mali sıkıntılar oldu. Güney komşumuz bizi hiçbir zaman hiçbir platformda kendileri ile eşit görmüyorlar ama biz bu organizasyonları onlara rağmen yapmaya devam edeceğiz. Federasyon bünyesinde Ultralight, Microlight, Yamaç paraşütü, Skydiving, Gyrokopterler,  Model Uçakcılık ve Drone gibi bir çok dalda hizmet vermekteyiz.

Ben bir buçuk yıl önce başkanlığa geldim öncelikle o dönemde ilginin ve katılımın çok az olduğunu gördüm. İlgiyi artırmak için de federasyonu özerkleştirip üye kulüp sayısını artırdık ve federasyonu kendi içine kapalı durumundan çıkararak imkânlarımızdan insanların faydalanmasını sağlayarak yaptık. Bu hizmetleri onların ayağına götürdük. Bu işin tanıtımını hem halkımıza hem de ülke turizminin tanıtılması adına yaptık.

Alternatif turizm

Ziya, “Turizm yiyecek içecek deniz ve kumla sınırlı olmamalı. Bu ülkeye gelecek olan insanlara alternatifler sunulmalı, adrenalin turizmi tüm dünyada ilgi gören bir turizm modeli. Burada havacılık sektörü devreye giriyor. Bizler federasyon olarak bu konuda gerekli tüm çalışmalarımızı yaptık. Yamaç paraşütünde hem serbest hem de tandim atlayışları var ve eğitimleri tamamlayan sporculara uluslar arası lisans da verebiliyoruz. Aynı şekilde Ultralight dediğimiz pervaneli ve çok hafif hava araçlarının hem uçak tur satışlarını hem de eğitimle uluslar arası lisanslarını veriyoruz. Bir diğer eğitimimiz Gyrokopterler eğitimidir onda da hem eğitimini veriyoruz hem turunu satıyoruz hem de sertifikasını veriyoruz.” dedi.

Ziya, fedrasyonun kuruluş aşamasındaki sıkıntıları şöyle anlattı: “Bizden önceki arkadaşlar kimlerle nasıl görüştü bilmiyorum ama biz resmi makamlarla ilgili izinleri alma konusunda çok rahat ilerledik. Görüştüğümüz tüm makamlar bize gerekli kolaylığı sağladı ama bizim en büyük sıkıntımız sınırlı bütçemizden dolayı mali sıkıntılar oldu. Ben bu işi bir yıl önce de bütçe yeterli olsaydı başlatabilirdim ama yeterli değildi şuan da dışarıdan başka kaynaklarla ve başka şirket ortaklıkları ile bu mali sıkıntıyı aşmaya çalışıyoruz. Skydiving için bir uçak gereklidir. Bizde bir uçak alacak mali yapı olmadığı için Belçika’dan bir uçak getirerek işe başladık. Uçak gelir gelmez bunu hem iç piyasada hem de dış piyasada pazarlama olayına giriştik. Şuan Katar, Dubai ve Maldivler’de bu işi yapan bir firma ile anlaştık. Yerli turizm firmaları ile temasa geçmedik geçer geçmez onlardan da geri dönüşler artacaktır. Geçen gün düzenlediğimiz hava sporları festivali basın toplantısından sonra 4 yeni başvuru aldık ve insanlar bu eğitimleri alabilmek için peşinat yatırdı. Bu hem çok önemli hem de önü açık bir olaydır bu nedenle adrenalin turizmi konusunda önümüzün açık olduğuna inanıyorum.”

Federasyonu ayakları üzerinde durur hale getireceğiz

Zeki Ziya maddi konularla ilgili olarak da şunları söyledi. “Hava sporları federasyonunun bu konuda hiç bir riski yoktur. Hiçbir yatırımı da yoktur. Riski üstlenen uçak sahipleri ve diğer firmalar ve biziz. Federasyon vereceği hizmetten dolayı aksine para kazanacak. Ben federasyonun yönetimine geçerken istediğim tek şey federasyonun özerkleşmesiydi ve bu sağlandı. Federasyonun desteklenmesi halinde ben inanıyorum ki 2 yıl içinde devletten katkı almadan kendi ayakları üzerinde durabilecek hale gelecektir. Yeter ki beklentiler ve konuştuklarımız gerçekleşsin.”

Puanlarımızı sildirttiler

Güney Kıbrıs’la ilişkilerle ilgili Ziya şöyle konuştu: “Biliyorsunuz biz geçen yıl Kuzey’de Dünya Yamaç Paraşütü şampiyonasının birinci ayağını yaptık ve dünya kupasına puan verdik. Bu güne kadar böyle bir organizasyon yapma niyetleri olmamasına ve organizasyona katılan bir tane bile sporcuları olmamasına rağmen Güney Kıbrıs kıyamet kopardı. Bizleri Uluslararası Hava Sporları Federasyonu’na şikâyet ettiler ve verdiğimiz puanları sildirttiler. Biz gittik ve gerekli girişimi yaptık ama hala sonuç almadık. 4 Nisan Perşembe günü başlayacak olan uluslar arası yarışma için de yaptıkları ilk iş Ukrayna’dan gelen üç sporcuyu adaya sokmamak oldu. Bu maalesef Güney komşumuzun bize olan bakış açısının net bir göstergesidir. Hiçbir konuda samimi ve paylaşıma açık değildirler. Nalıncı keseri gibi sadece kendilerine yontan bir mantaliteleri var. Bizi hiçbir zaman hiçbir platformda kendileri ile eşit görmüyorlar ama biz bu organizasyonları onlara rağmen yapmaya devam edeceğiz.”

Yamaç paraşütü atlama alanları arttırılacak

Ziya, yamaç paraşütüyle ilgili şöyle devam etti: “Kıbrıs’ı biz artık yeni bir dropzone merkezi yapmak istiyoruz. Ana atlayış noktamız Geçitkale Havaalanında olmakla birlikte Mehmetçik bölgesinde ve Gülseren Plajı civarında yeni atlama alanları yaratarak biz bunu artırmayı hedefliyoruz. Bu başka yerlerden ve aktivitelerden sıkılan herkes için ülkemizde benzer fiyatlara bu keyfi yaşayabilirler.”

Atlama fiyatlarıyla ilgili Ziya şunları söyledi: “Tandem yani bir paraşütle iki kişinin atlayış yapması pahalıdır. Bu ekibe bir de kameraman eşlik eder ve atlayışı kameraya alarak kişiye verir. Güney Kıbrıs’ta Dikelya da bu atlayışlar 340 Euro dur, bizde de 350 Euro gibi bir fiyatı vardır ama bu fiyatlar uluslararası belirlenen fiyatlardır. Lisans alınarak yapılan bir serbest atlayış ise 35 Euro gibi bir miktara denk gelir.

Hafta sonu yarış var

Cumartesi başlatacağımız ve pazar günü fun fly competition isimli bir yarışmamız olacak. Bu yarışmamızı microlight yada havanın durumuna göre Gyrokopter ile yapacağız ve Birinci gelene bir kupa ve bir de tam ada turu hediyemiz olacak. Bu yarışma yerde 10 metre çapında bir hedefe içi su dolu bir balonla 4 sefer nişan almayı ve en yüksek puanı kazanmayı hedefleyen bir yarışma olacak. Bu yarışmanın ücreti mesela 150 TL olacak ve ben de dâhil bir çok kişi bu yarışmaya katılacağız. Havacılığın keyfini çıkartmak isteyen herkesi Geçitkale Havaalanına bekliyoruz.”

Eğitim maliyeti 1700 Euro

Ziya eğitim maliyetleriyle ilgili olarak şunları söyledi: “Yer eğitimi kısmı ve sonrasında hocalar eşliğinde atlamaya başlarsınız. 5 atlayış ve diğer eğitimleri tamamlayan bri kişi vereceğimiz lisansla dünyanın her yerinde istediği atlayışı yapabilir. Bir serbest atlayış eğitimi takriben 1700 Euro civarındadır ve bu eğitimin içine 5 tane de atlayış dâhildir. Yamaç paraşütü eğitimi 1500TL civarındadır. Gyrokopter ve Ultralight lisansları da 5000 Euro dur ve 35 saat yer eğitimi ile 35 saat de uçuş dersi verilmektedir. Tandem atlayış ise turistler için bir alternatiftir ve 350 Euro’dur.”