Terkan: Hastalıklı muamelesi görmek bizi üzdü - Havadis Gazetesi | Kıbrıs Haber
Cuma, Mart 29, 2024
KıbrısManşet

Terkan: Hastalıklı muamelesi görmek bizi üzdü

Hükümetin  organizasyonuyla yapılan, ilk charter uçuşla İngiltere’den adaya gelen öğrencilerden biri olan Fikri Terkan, adaya geliş süreci ve sonrasında yaşadıklarını Havadis’e anlattı.

ENDİŞE VE KORKU

Hastalık endişesi ve ailelerine olan özlem duygusunu bir arada yaşadıklarını belirten Terkan, süreç boyunca, uykusuzluk ve korku yaşadıklarını söyledi. Terkan, “Hepimizde, gelip gelememe, bir aksilik olur mu, olmaz mı düşüncesi hâkimdi. Kampüslerde, neredeyse insan kalmamıştı” dedi

BİLET PARASI İÇİN YARDIMLAŞTILAR

“Biletler için, arkadaşlarımız arasında yardımlaşmalar oldu. Bazı arkadaşlarımız, karantinaya alınmaktan çekindikleri için gelmediler” diyen Terkan, bir an evvel her şeyin yoluna girip, herkesin işine, aşına dönmesi, kendi eğitimlerine de devam edebilmeleri için dua ettiklerini söyledi

Pınar BARUT

Hükümetin, İngiltere’de bulunan Kıbrıslı Türk öğrencileri yurda getirme çalışmaları kapsamında, yapılan ilk charter uçuşla adaya gelen öğrencilerden Fikri Terkan, yaşanılan süreci Havadis’e anlattı.

Tüm yolculuk sürecinin, tedirginlik ve endişeyle geçtiğini, gelememe korkusu yaşadıklarını anlatan Terkan, fahiş bilet fiyatları nedeniyle de, bazı arkadaşlarının birbirlerine destek olduğunu söyledi.

Her şeyin yoluna girmesi için dua ettiklerini söyleyen Terkan, online eğitime geçtikleri ve sınavlarda sisteme tek girişlik hakları bulunduğu için, karantinada bulundukları Riverside Otel’in internet bağlantısı sıkıntısının giderilmesini talep etti.

Terkan, dün, Havadis Web TV’de yayımlanan Kovid-19 Özel Yayını’na da bağlanmış ama internetin sıkıntılı olması sebebiyle yayına devam edememişti.

Terkan: Hepimizde gelememe korkusu vardı

“Bizi adamıza, evimize getirecek olan yolculuk öncesi bazı sıkıntılar yaşamaya başlamıştık” diyen Terkan, KKTC temsilciliklerine ve elçiliğe ulaşmak ve mağduriyetlerini dile getirmek için büyük telaş yaşadıklarını söyledi.

Geldikleri kampüslerde, neredeyse hiç insan kalmadığını söyleyen Terkan, “Uzun süren tedirgin bekleyişler sonra, Perşembe gecesi bize ulaşıldı. Online olarak uçak biletlerimizi kestik” dedi.

Hastalığın endişesi ve ailelerine olan büyük özlem duygusunu bir arada yaşadıklarını belirten Terkan, tüm süreç boyunca, uykusuz ve endişeli olduklarını söyleyerek, “Hepimizde, gelip gelememe, bir aksilik olur mu, olmaz mı düşüncesi hâkimdi” dedi.

“Bilet ödemeleri için aramızda yardımlaştık”

Terkan, sosyal medyada yaptığı ilk paylaşımında, yurda dönebilmek için ödedikleri biletlerin fahiş fiyatlarına dikkat çekmiş, tek gidiş için 350 STG (2 bin 716 TL) olan bilet fiyatları tepki toplamıştı.

Ödemeyi yapamadığı için, gelemeyen öğrencilerin olduğu iddialarını da sorduğumuz Terkan, “Bilet ödemeleri için, arkadaşlarımız arasında destekleşmeler oldu ve halledildi. Ama bazı arkadaşlarımız, KKTC’de karantinaya alınma fikrinden çekindikleri için gelmediler. Okullarını tamamladıktan sonra döneceklerini söylediler” dedi.

“Bileti olan bir arkadaşımızı uçağa almıyorlardı”

“Şükürler olsun, arkadaşlarımızla araç tutarak havaalanına gittik” diyen Terkan, temsilci ile havayolu şirketi arasında, ücretini ödeyen bir arkadaşlarının dışarıda bırakılıp, üst düzey bir yetkilinin,öğrenci olmayan tanıdığının uçağa alınmasını konusunda tartışma yaşandığını söyledi.

Terkan, “Bize durumu kabul etmememiz halinde, uçağın kalkamayacağı söylendi. Ancak sonra tatlıya bağlandı ve şükürler olsun adaya geldik” dedi.

“İncitici sözler duyduk, hastalıklı muamelesi gördük”

Bu kadar gerginlik ve yorucu bir yolculuk sonrası, yurda vardıklarında, ilk getirildikleri yurtla ilgili bazı sıkıntılar yaşandığını dile getiren Terkan, “Bazı arkadaşların odaları hijyenik değildi” dedi.

Sonrasında, yerleştirildikleri Riverside Otel’e gittiklerinde ise, bölge halkından, bilinçsizce ‘hastalıklı’ muamelesi gördüklerini anlatan Terkan, incitici sözlerle karşılaştıklarını söyledi.

Terkan, “3 günlük uykusuzluğumuzun ve yorgunluğumuzun üzerine, bir de bunun üzüntü yığıldı. Ama artık önemli olan vatanımızda olmamızdır” dedi.

“Her şeyin yoluna girmesi için dua ediyoruz”

Ülkenin şu an, çok daha önemli konuları olduğunu söyleyen Terkan, devletin, gerek virüsün yayılma riskiyle, gerekse ekonomik belirsizliklerle ilgili çalıştığını ve zor günler yaşadığının bilincinde olduklarını belirtti.

Terkan, “Bir an evvel her şeyin yoluna girip, herkesin işine, aşına devam etmesini umuyoruz. Biz de eğitimimize devam edebilmek ve her şeyin düzelmesi için dua ediyoruz” dedi.

Terkan, internet kesintileri için yetkililere çağrı da bulundu: Sınav ve ödev teslimi için, sisteme tek giriş hakkımız var

Eğitim sistemlerinin, online olarak devam edeceğini ve bu yüzden interneti aktif olarak kullanmak zorunda olduklarını hatırlatan Terkan, şu an bulundukları yerde, internet bağlantısında sürekli kesintiler yaşandığına dikkat çekti.

Terkan, “Örneğin online sınav veya assesmentlerimizi teslim etmemiz için, tek girişlik kullanım hakkımız var. Bu kesintiler eğitimimize olumsuz yansısın istemeyiz. Gerekenler yapılırsa seviniriz” diyerek, yetkililere de çağrı yaptı.