Köşe Yazarları

GARASAKAL DİYEREK OLMAZ BU İŞ






Birileri sırf Türkiyelisiniz diye size lakap takıyor, sonra bu lakap bir ömür tüm Türkiyelilere mal edilerek ‘’hakaret’’ konusu oluyor. Üzücü olan da ‘’Gaco’’ veya  ‘’Garasakal’’ kelimelerinin halen daha gündeme olmasıdır.
Birçok insan Türkiyeli Kıbrıslı kavramlarını ayrıştırma peşindedir. Kimse kimseyi sevmek zorunda değildir. Hatta nefret de edebilirsiniz ama ‘’saygı’’ diye bir şey varken kimsenin kimseye ne hakaret etme hakkı ne de küçük görme hakkı vardır. Kökenimize baktığımızda Osmanlı döneminde Türkiye’den göç olduğunu görürsünüz. Tarihi biraz araştırmanız yeterli. Yani diyeceğim o ki kim saf kan Kıbrıslı kim belli değil. Bu tür ayrımcılaştırıcılığı kınarım. Karakterleri ile insanları yargılayabilirsiniz, huyunu beğenmeyerek dışlayabilirsiniz hatta ve hatta tipini beğenmeyerek arkadaş dahi olmayabilirsiniz ama Türkiyeli diye ona çeşitli hakarete varan ifadeler kullanıp, bunu lakap takar gibi pekiştirmezsiniz. Bu insan haklarına aykırıdır.
Tabi öncelikle Türkiyeli Kıbrıslı kavramlarının neden ayrıştırıldığının kökenine inmek gerekir. Birinci neden, ciddi anlamda kültür farklılıklarıdır. Kıbrıs kültürüne adapte olamamış, Türkiye’den gelerek kendi kültürlerini devam ettirenleri geri kalmış olarak görüyoruz ve benimsemiyoruz. İkinci bir neden ise tamamen politik sebeptir. İlla ki siyaset yapmak için birileri Türkiyeli ve Kıbrıslı ayrıştırması yapmalıydı ki bu insanlar birleşip, güç birliği oluşturmasın. Türkiye’ye karşı olan partiler karşısında Türkiye yandaşı partiler var olmalıydı. Böylelikle ‘’Türkiye karşıtı partiler’’ diye yaratılan algı UBP’ye CTP ve TDP’nin oylarını kanalize etti. UBP Türkiyeli Kıbrıslı konusunu siyasi anlamda koz olarak kullandı ve bunu istediği gibi yönlendirdi.
Tabi yalnız Kıbrıslıların hatası yok değildi Türkiyelilerin de yanlışları vardı. Türkiye’nin Kıbrıs’a yaptığı yardımlardan dolayı Kıbrıslıları aşağılayan cümleler sarf edildi. Özellikle ‘’beslemeler’’ kelimesi tam bir talihsizliktir.  Bunu Kıbrıslıların yüzüne vurarak sürekli olarak gündeme getirdiler. Kıbrıslılar bunun altında kalmayan bir yaradılışa sahiptir. ‘’Türkiyeli Kıbrıslı’’ ayrıştırmasını ortaya çıkaran sebeplerden biri de budur. Bugün Türkiyeli Kıbrıslı olayının üzerinden nemalanmaya çalışanlar var. Halen daha iki tarafta da bu ayrıştırmayı besleyecek faktörleri canlı tutuyor.
Kıbrıs’ta yaşayan Türkiyeli aileler kendi kültürleri yerine bizim kültürümüzü alıyor ve Türkiye kültürü yavaş yavaş asilimize ediliyor. Kıbrıs kültürü ile büyüyen çocuklar artık bu kültürü benimsiyor.
Kendini çağdaş gören toplumlar kültürleri sorgulamaz. Farklı kültürlere saygı duyarak bunu zenginlik olarak görmelidirler. Bu insanlara karşı ayrıcılık yaparken, biz bu insanları ne kadar kabullenebildik öncelikle bunu sorgulamamız gerekir. ‘’Garasakal’’ diyerek ‘’Gaco’’ diyerek olmaz bu işler.







Başa dön tuşu