Forest derbiye kilitlendi - Havadis Gazetesi | Kıbrıs Haber
Spor

Forest derbiye kilitlendi

BU SEZONUN İLK KAMPI:

Averajla lider Yenicami ile eşit puanda bulunan Kaymaklı, bugün saat 18.00’de Atatürk Stadı’nda başlayacak maçta karşılaşacağı Yenicami maçı öncesi Girne’de kamp yaptı. İlk devrenin son maçı öncesi ilk kez kamp yapan Kaymaklı’da teknik direktör Cenk Berkalp ve takım kaptanları Derviş Kolcu, Hamis Çakır ile Hüseyin Adal düşüncelerini Havadis’e aktardı

BERKALP’TEN UFAK TÜYOLAR:
Kaymaklı Teknik Direktörü Cenk Berkalp, Yenicami’ye karşı mütevazi olacaklarını, çünkü kaliteli oyunculardan kurulu çok güçlü bir takımla karşılaşacaklarından galip gelemezlerse mağlup olmamak için mücadele edeceklerini söyledi. Berkalp kaleci Ufuk’la maça başlayacaklarını ve orta alanı kalabalık tutacaklarını söyledi

Ahmet ÖZSOY

Süper Lig’de lider Yenicami ve aynı puanda bulunan averajla ikinci sıradaki Kaymaklı arasında bugün saat 18.00’de Atatürk Stadı’nda başlayacak maç öncesi takımlar tüm hazırlıklarını yaptı. Derbi maç öncesi kampa giren Küçük Kaymaklı’yı kamp yaptığı Girne’deki Grand Pasha Hotel’de ziyaret etti.
Otel lobisinde vakit geçiren futbolculardan takım kaptanları ve teknik heyetle samimi ortamda sohbet ettik ve teknik direktör Cenk Berkalp ile kaptanların düşüncelerini öğrendik.
Kaymaklı Teknik Direktörü Cenk Berkalp maçla ilgili samimi ve önemli açıklamalar yaptı. Berkalp’in açıklamaları şöyle:

“Yenicami’nin favori gösterilmesi bizi kamçılıyor”
“Yenicami ile oynayacağımız maçla ilgili kendi sahamızdaki son antrenmanı Çarşamba günü tamamladıktan sonra kamp için Girne’ye geldik. Bugün (dün) sabah 1 saatlik bir taktik antrenmanı yaparak çalışmalarımızı tamamladık. Ahmet Coşkun’un sakatlığı malumunuz ve Sabri de sakatlığından dolayı bizlerle olamıyor. Takımda oynayamayacak durumda başka futbolcu yok.
Yenicami geçtiğimiz hafta maçını cumartesi oynamıştı biz ise Pazar. Bu program doğrultusunda yarınki (bugünkü) maça kadar her günümüz tüm takımla birlikte geçmiş olacak. Daha iyi hazırlanabilme adına bu da iyi oldu.
Sezon başından beridir Yenicami ve Kaymaklı şampiyonlukta en iddialı iki takım olarak gösterildi. Şu anki puan tablosu da ortadadır. Önemli bir derbi maçı olacak. Yarınki (bugünkü) maçta da Yenicami favori olarak gösteriliyor ve bu hem beni hem de takımımı kamçılıyor.”

“Kalede Ufuk ve kalabalık orta saha”
“Yenicami ile oyun sistemimiz benzer özelliktedir. Biz orta sahayı kalabalık tutacağız, üçüncü bölgede ataklara kalabalık çıkıp top rakibimizde iken topun arkasında olmayı planlıyoruz. Bizde de onlarda da çok önemli oyuncular vardır.
Kaleci konusunda lig öncesi Türkkan’a da Ufuk’a da şans verdik. Lig sezonuna Türkkan ile başlamıştık. Ancak Lefke maçı sonrası Ufuk’la devam ettik. Açıkçacı Ufuk da performansının üzerine koyarak devam ediyor. Ufuk’un iyi olmasında Türkkan’ın da etkisi çok önemlidir. Antrenmanlardaki çalışma tempoları ve istekleri iki kalecimizin de iyi durumda olmalarını sağlıyor. Yenicami maçında yine Ufuk’la başlayacağız. Ligin formda kalecilerinden biri ve şu anda da hazır durumda.”

“Şampiyonu belirleyecek maç değil”
“Mütevazı olmalıyız, çok iyi bir takımla oynayacağız. İki takım da birbirinden çekiniyor. İki takım kadrosundaki oyunculardan bir federasyon karması oluşturulabilir. Taktik savaşı olacaktır diye düşünüyorum. İyi motive olan, yakaladığı fırsatları iyi değerlendiren ve az hata yapan kazanacaktır. Biz Yenicami’ye konuk olacağız. Yenemesek de yenilmemeyi planlayacağız.
Taraftarımızın da bu maçın vesile olarak bizi desteklemelerini bekliyoruz. Bu yıl pek destek vermeseler de kendilerini yeniden tribünlerde takımımıza destek çıkarken görmek istiyoruz.
İlk devrenin liderini belirleyecek bir maç olacak. Kimse yanlış düşünmesin. Şampiyon belirlenmeyecek. İkinci devre tüm takımlar için her zaman daha zor olur. Herkes kendini bir hedefin içinde bulur ve başarmak için savaşır. Rakibimiz Yenicami ikinci devre 9 maçı kendi sahasında oynayacak. Biz ise 7 deplasman 6 iç saha maçına çıkacağız. Zirve hesabı yapan her takım haftalık planlama yapmak zorundadır.”

Stat düzenine dikkat çekti
“Bu sezon ilk kez maç öncesi bekleme kapı yaptık. Sezon öncesi çok iyi geçen Bolu kampından sonra bir de Girne kampına geldik. Çok kasmamak gerektiği düşüncesindeyiz. Bu kamp da bir yerde dinlenme ve birlikte zaman geçirme için faydalı oldu. Yaş ortalamamız yüksek şeklinde eleştiri yapılıyor. Ancak tecrübeli futbolcularımızın deneyimleri ve genç futbolcularımızın da onlara olan saygısından dolayı takımımızın havası çok iyi durumdadır.
Dünyanın hiçbir yerinde devre arasında veya maç sonunda taraftarlar ile futbolcular ayni kapıdan geçirilmiyor. Atatürk Stadı’nın düzenine özen gösterilmeli ve gerekirse karşı tribünlerdeki soyunma odaları hazırlatılmalıdır. Ayrıca Kaymaklı taraftarları ile Yenicami taraftarlarının bulunacağı tribünler belirgin şekilde ayrılmalı ve oturma planına özen gösterilmelidir. Futbolcular ile taraftarları buluşturmayacak bir giriş çıkış düzeni sağlanmalı.
Aylardan beri bu maç bekleniyor ve son yılların en fazla taraftar ilgisi çekecek maçı olmasını bekliyorum. Temennim, beklentilere cevap verebilecek bir maç olması, her iki camianın büyüklüğüne yakışır, centilmence, seyir zevki bol, izleyenlerin memnun ayrılacağı bir maç olmasıdır.”

Kaptanlar konuştu
Küçük Kaymaklı’da pazu bandı takan isimler, Derviş Kolcu, Hamis Çakır ve Hüseyin Adal Yenicami maçı öncesi düşüncelerini gazetemize aktardı.
Hamis Çakır maçla ilgili, “Herkesin beklediği bir maç. Önemli olan dostluğun kazanması. Biz gereken tüm hazırlıklarımızı yaptık. Yarın akşam da tek beklentimiz müsabakadan alnımızın akı ile çıkmak. Taraftarımızın bu maçta bizi yalnız bırakmamasını temenni ederiz” şeklinde konuştu.
Genç futbolcu Hüseyin Adal ise düşüncelerini şöyle açıkladı:
“Maçın önemi ortadadır. Sezon başından beri amacımız şampiyonluktur. Galip gelen takım önemli avantaj yakalayacaktır. Ancak şampiyonluk için konuşmak erken olur. Şampiyonluk yolunda özellikle ilk devreyi lider tamamlamak, devre arasına lider girmek ve ikinci devre hazırlıklarına lider olarak başlamak motivasyon açısından çok faydalıdır. İnşallah biz kazanırız, rakibimize de başarılar dilerim.”
Tecrübeli futbolcu Derviş Kolcu ise konuşmasında, “İlk devrenin liderini belirleyecek bir maç oynanacak. Şampiyonluk parolası ile lige başlayan iki takım. Kadrolar da bunu gösteriyor. İki takımda da kaliteli isimler var ve ligin sonuna kadar bu yarışın içinde iki takım da olacaktır.
Kazananın şampiyon olmayacağı, kaybedenin şampiyonluğu kaçırmayacağı bir maç oynayacağız. Kazanan sadece 1 maçlık avantaj sağlayacak. Özellikle ikinci devre daha zor olacak. Ama bu uzun maratonda az hata yapan şampiyon olacak. Yıllarca böyle maçlara çıktık. Stresten uzak kalarak, ligin uzun maraton olduğunu düşünerek sabırlı oynamak önemli.
Tüm ümidim spor severlere güzel maç izletmek, centilmence mücadele etmek. Gülen tarafın biz olmamızı umarım” dedi.